Navn
Naturvejleder Helle Thuesen Westergaard
Indsendt af Helle Thuesen den
Varighed
3.00
Billede
Materialer
Visning på kort
Ingen adresse/Vis ikke på kort

Med udgangspunkt i et (på forhånd givet) undringsspørgsmål gennemgår eleverne et forskersprint, hvor de undersøger og eksperimenterer sig gennem en enkel, naturvidenskabelig problemstilling. Du får som lærer inspiration til, hvordan man kan lave små, naturvidenskabelige undersøgelser i den daglige undervisning.



 

Gratis
Ja
Forløbstype
Overordnet målgruppe
Hele året
Ja
Pris
Enhed
Formål

At lære at arbejde efter naturvidenskabelig metode.

Forberedelse

I kan undersøge, hvad en forsker er og hvordan man forsker. I kan også øve jer på mikroforskermetoden – find inspiration her: https://kriblekrable.dk/mikroforsker/.



 

Efterbehandling

I kan selv finde på undringsspørgsmål og herfra udvælge et egnet spørgsmål at forske i. Det træner elevernes naturfaglige kompetencer.

Eksempler på forskningsspørgsmål i børnehøjde:

- hvilken gynge er den mest populære på legepladsen?

- hvorfor varmer uld bedre end bomuld?

- hvilket krible-krable-dyr kilder mest?

- hvorfor hopper rejer?

- hvilke prutter lugter mest?

Beskrivelse til varighed

Varighed afhænger af lokalitet og det valgte forskerspørgsmål.

 

Vis ikke på profil
Afbrudt
Skjul kontaktformular
Afbrudt